Team Moot verified Admin
Aug 8, 2019, 02:39 AM 9,869 read

Moot Username Policy Update!

Notice

***NOTE: This feature will not go live until August 12th!*** ย  Howdy folks! ๐Ÿค  ย  After receiving some feedback, we have decided to update our policy regarding Moot usernames. Moving forward, if you are inactive on Moot for more than 12 months your name will be available for other users to claim. If any existing user wishes to claim your name, OR if a new user wishes to make an account with your name, they will be able to do so. ย  You will still be able to login to your account (with all items, posts, comments, etc...) after 12 months, only your username will be different. ย  Thank you all for understanding and happy humpday!

Moot: Notice - Moot Username Policy Update! image 2

Comment 270

  • อ”XxToxicSnipesHD LV.24 Professional Noob Aug 8, 2019, 02:42 AM

    this sounds really dumb

  • Hesturi Kitten LV.21 Killer Main Aug 9, 2019, 12:09 AM

    not really. helps keep the username lists open for when someone just disappears off moot.

  • LikeOMEGA LV.3 Default Savior Aug 8, 2019, 03:54 AM

    ๐Ÿ‘

  • MemER linkyboi IQ LV.3 Lurker Aug 8, 2019, 09:03 AM

    Fuck off

  • Anamarquez8 LV.23 Warrior Aug 8, 2019, 09:04 AM

    NO PLZ CHANGE

  • Anamarquez8 LV.23 Warrior Aug 8, 2019, 09:04 AM

    I DONT WANT PEOPLE HAVING MY NAME

  • SchematicMoth59 LV.22 S Aug 8, 2019, 09:11 AM

    Then donโ€™t be gonna for a year at a time ez

  • FrostFist LV.11 OPFOR Aug 8, 2019, 09:04 AM

    I donโ€™t really like this

  • FrostFist LV.11 OPFOR Aug 8, 2019, 09:05 AM

    I only log in every once in a while, since they needed to work in OTHER rule not this one, why are they charging this when they could be working with toxicity?

  • KittenQU LV.3 Lurker Aug 8, 2019, 09:22 AM

    as long as you log in once a year, you are okay

  • RDM_RxspectYT LV.6 Nomad Aug 8, 2019, 09:04 AM

    So what, people can steal your clout now?

  • ใƒ„ยฏ\_(ใƒ„)_/ยฏใƒ„ LV.10 Dragon Aug 8, 2019, 09:06 AM

    nice

  • SkuggiSkug LV.4 Professional Noob Aug 8, 2019, 09:06 AM

    I can get behind this, they need to do this with usernames on all platforms

  • ExileDavian_YT LV.3 Lurker Aug 8, 2019, 09:21 AM

    yea I know especially Facebook Instagram and YouTube

  • SkuggiSkug LV.4 Professional Noob Aug 8, 2019, 09:42 AM

    xbox would be nice too, theres some decent gamertags out there tha6 have been offline for years and have like 5 gamerscore

  • ExileDavian_YT LV.3 Lurker Aug 8, 2019, 09:43 AM

    yea and PlayStation and also steam

  • SkuggiSkug LV.4 Professional Noob Aug 8, 2019, 09:45 AM

    oh yeah for sure

  • TheBigflames LV.11 OPFOR Aug 8, 2019, 09:46 AM

    nah not YouTube

  • Not_Charlie LV.4 Lurker Aug 8, 2019, 09:37 AM

    no they shouldn't

  • Hesturi Kitten LV.21 Killer Main Aug 9, 2019, 12:13 AM

    eh platforms would be unfair. some people can't get online so it would act as if they haven't been on. so if they don't connect for a whole year or more how is that fair? I like the idea but that would be highly unfair to a lot of situations on platforms.

  • SkuggiSkug LV.4 Professional Noob Aug 9, 2019, 12:20 AM

    homie we're talking a full year

  • Hesturi Kitten LV.21 Killer Main Aug 9, 2019, 12:26 AM

    What part of my comment did you not understand? Having the console not connected for a full year would be considered offline even if they play everyday.

  • SkuggiSkug LV.4 Professional Noob Aug 9, 2019, 12:38 AM

    a username shouldn't matter to them much then

  • Hesturi Kitten LV.21 Killer Main Aug 9, 2019, 12:40 AM

    But if they plan on getting back online afterwards tho. Plus now that I think about it anyways that's pretty flawed since unlike moot you can't exactly take the name without taking the stuff associated with the account.

  • InvasiveWriter LV.13 Bandit Aug 8, 2019, 09:07 AM

    I donโ€™t get it at all.

  • Nop LV.19 I Love Food Aug 8, 2019, 09:09 AM

    if a user is inactive for 12 months they're name will be available for people to use

  • Soul wolf 7855 LV.3 Lurker Aug 8, 2019, 09:08 AM

    good

  • Nop LV.19 I Love Food Aug 8, 2019, 09:08 AM

    Yess THANK YOU

  • TheBigflames LV.11 OPFOR Aug 8, 2019, 09:49 AM

    I'm guessing you want the name Nope?

  • Nop LV.19 I Love Food Aug 8, 2019, 09:50 AM

    I've been nop for months.

  • TheBigflames LV.11 OPFOR Aug 8, 2019, 09:50 AM

    is that a ye or nah?

  • Nop LV.19 I Love Food Aug 8, 2019, 09:51 AM

    I've been nop since before new babies like you even knew this app exsisted. Nop is my name and forever will be. Nope is an actual word I wouldn't want to be named after a word ๐Ÿ˜‚

  • BigTingChung LV.3 Dub Collector Aug 8, 2019, 04:40 PM

    U may not be named after a word but u are named after an acronym that means we'll u can Google that ur self.

  • Nop LV.19 I Love Food Aug 8, 2019, 04:45 PM

    BigTingChungย  your telling me nop is an acronym for a word?

  • BigTingChung LV.3 Dub Collector Aug 8, 2019, 04:49 PM

    Nopย  It's actually and acronym for several words

  • Nop LV.19 I Love Food Aug 8, 2019, 04:58 PM

    BigTingChungย  please tell me some words. cause I've never heard of anyone say Nop

  • BigTingChung LV.3 Dub Collector Aug 8, 2019, 04:59 PM

    Nopย  Nop is an acronym for Not Our Problem

  • Nop LV.19 I Love Food Aug 8, 2019, 05:01 PM

    BigTingChungย  takes it straight off google๐Ÿ˜ญ and no one have i ever heard say, Nop for not our problem.

  • BigTingChung LV.3 Dub Collector Aug 8, 2019, 05:03 PM

    Nopย  I never said alot of people say it I just said ur name is an acronym for not our problem and I've never heard anyone say it either ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

  • sub to skghoull ใƒ„ LV.1 Mootie Aug 8, 2019, 09:08 AM

    this is bad people could steal usernames and impersonate another person and since yall said everything would be exactly the same only their username would change, what would the username be changed to

  • Nop LV.19 I Love Food Aug 8, 2019, 09:10 AM

    steal usernames? bruh if your inactive for 12 MONTHS. it's not stealing Jesus christ

  • sub to skghoull ใƒ„ LV.1 Mootie Aug 8, 2019, 09:12 AM

    yeah ik I was wrong about the stealing username part but everything else I said is true

  • BadMelody LV.21 Professional Noob Aug 8, 2019, 09:44 AM

    your username will probably be reset to a bunch of random numbers, or whatever your username was before you actually chose the username you wanted.

  • xDemKlapzx LV.2 Lurker Aug 8, 2019, 09:09 AM

    i wanna change my name

  • NFG_Yeety LV.5 Steve Aug 8, 2019, 09:09 AM

    yeah i see why

  • Leo Ascendent LV.21 Xbox Aug 8, 2019, 09:40 AM

    lmfao

  • JackToxicGaming LV.2 Lurker Aug 8, 2019, 09:09 AM

    the thing is if u haven't used it for 3 months u probably already uninstalled it and could care less

12345678
Home